Żeby uaktywnić wpisywanie kodów, należy w głównym trybie gry (czyli tam, gdzie się chodzi postacią) wpisać następującą komendę : B MARVIN B.

Po wykonaniu tej czynności uzyskasz dostęp do konsoli, w której wpisuje się kody. Uruchamia się ją klawiszem F2. Oto niektóre kody:

KODY OGÓLNE:

 - w konsoli:

    1. CHEAT FULL - uzdrawia postać

    2. CHEAT GOD - nieśmiertelność

    3. EDIT ABILITIES - otwiera menu, w którym możesz zmieniać parametry postaci. Z niego masz dostęp do innych podmenu, m.in. po wpisaniu attribute, protection lub name.

    4. SET FBBOX - wyświetla kod NPC, potwora lub przedmiotu. Potem możesz ich wywołać, używając komendę "insert" (opis komendy "insert": patrz niżej)

    5. GOTO CAMERA - postać przenosi się do miejsca, gdzie jest kamera (sterowanie kamerą : patrz niżej)

- po wpisaniu B MARVIN B

    1. F8 - regeneracja życia i many. Po zregenerowaniu, postać wylatuje trochę do góry. Używając tego klawisza, można latać bardzo wysoko (lepiej przedtem zapisać grę :-).

    2. F3 - przełącza grę z pełnego ekranu na okno i z powrotem

    3. F6 - sterowanie kamerą

    4. F4 - powrót do swojego ciała (po użyciu F6)

KODY NA TELEPORTY:

Każdy kod zaczyna się od słów : "goto waypoint" (bez cudzysłowów). Potem należy wpisać kod danego miejsca. Kody miejsc:

Waypointy na wyspie Khorinis (New World)  

start - W pentagramie Xardasa

xardas - Przed wieżą Xardasa

lester - Obóz Lestera

city1 - Południowa brama miasta

city2 - Wschodnia brama miasta

kaserne - Koszary w mieście

markt - Targowisko

hafen - Port

ship - Statek paladynów

nw_waitfor_ship_01 - Przed statkiem paladynów

nw_city_hagen - Ratusz

kloster - Klasztor

altar - Kościół w Klasztorze

nw_pal_secretchamber - Ukryte komnaty w Klasztorze

taverne - Tawerna "Pod Martwą Harpią"

lighthause - Latarnia morska

troll - Czarny Troll

forest - Północny las

ritual - Słoneczny Krąg

stones - Kamienny Krąg

fp_magicgolem - Magiczny Golem

magecave - Jaskinia z runą, którą musisz zdobyć podczas próby ognia

levelchange - Przed wejściem do przełęczy

nw_pass_gate_02 - Za wejściem do przełęczy

sagitta - Jaskinia Sagitty

bigcross - Skrzyżowanie na majątku ziemskim

bigfarm - Farma Onara

bigmill - Wiatrak na południu Farmy Onara

sheep -  Przy owcach Pepe, w lasku koło farmy onara

krypt - Krypta przy Farmie Onara

farm1 - Farma Lobarta

nw_littlestonehendge - Kamienny krąg przy Farmie Lobarta

farm2 - Farma Akila

farm3 - Farma Bengara

farm4 - Farma Sekoba

 

Waypointy w Górniczej Dolinie (Old World)  

start - Droga przy Starej Kopalni

ow_spawn_bruder  - Miejsce spotkania z Łowcami Smoków

oc_ebr_hall_center - Środek sali tronowej w Zamku

oc_mage_center - Pentagram w budynku Magów Ognia w zamku

oc_mage_lab_alchemy - Laboratorium alchemiczne w budynku Magów Ognia

ow_hoshpak_01 - Hosh-Pak

newmine - Kopalnia grupy Fajetha

ow_stand_jergan - Jergan

oc_count_01 - Engor

vorposten - Jaskinia z Łowcami Smoków

dt - Wieża z Demonami

swampdragon - Przed Bagiennym Smokiem

firedragon - Przed Ognistym Smokiem

rockdragon - Na moście przed Kamiennym Smokiem

icedragon - Przed jaskinią z Lodowym Smokiem 

 

Waypointy na wyspie Irdorath:     

ship - Statek

di_orkoberst - Hala z orkami

firedragon ­ Ognisty Smok Feodaron

di_archol - Pan Cienia Archol

di_schwarzmagier - Czarny Mag

undeaddragon - Smok-ożywieniec

 

KODY NA PRZEDMIOTY I ZWIERZĘTA:

Każdy kod zaczyna się od słów : "insert" (bez cudzysłowów). Potem należy wpisać kod danej rzeczy. Kody rzeczy:

BRONIE DO WALKI W ZWARCIU:

ITMW_1H_BLESSED_01 - Kiepskie ostrze magiczne

 ITMW_1H_ BLESSED _02 - Błogosławione ostrze magiczne

ITMW_1H_ BLESSED _03 - Gniew Innosa

ITWM_1H_COMMON_01 - Samodzielnie wykuty miecz

 ITMW_1H_MIL_SWORD - Kiepski szeroki miecz

 ITMW_1H_PAL_SWORD - Miecz paladyna

ITMW_1H_SLD_AXE - Kiepski tasak

ITMW_1H_SLD_SWORD - Kiepski miecz

 ITMW_1H_SPECIAL_02 - Magiczny miecz półtoraręczny

ITMW_1H_SWORD_L_03 - Nóż na wilki

 ITMW_1H_VLK_SWORD - Miecz

ITMW_2H_ORCAXE_01 - Lekki orkowy topór

 ITMW_2H_ORCAXE_02 - Średni orkowy topór

 ITMW_2H_ORCAXE_03 - Ciężki orkowy topór

ITMW_2H_ORCAXE_04 - Ogromny orkowy topór

ITMW_2H_ORCSWORD_01 - Jaszczurzy miecz

 ITMW_2H_ORCSWORD_02 - Orkowy miecz wojenny

ITMW_2H_PAL_SWORD - Miecz dwuręczny paladyna

ITMW_2H_SLD_AXE - Kiepski topór bojowy

ITMW_2H_SLD_SWORD - Kiepski miecz dwuręczny

 ITMW_2H_SPECIAL_02 - Ciężki magiczny miecz dwuręczny

ITMW_2H_SPECIAL_04 - Duże magiczne ostrze na smoki

ITMW_2H_SWORD_M_01 - Zardzewiały miecz dwuręczny

 ITMW_DOPPELAXT - Wielki topór

 ITMW_DOPPELAXT - Topór obosieczny

 ITMW_ELBASTARDO - El Bastardo

ITMW_FOL TERAXT - Katowski topór

ITMW_HELLEBARDE -Halabarda

 ITMW_INQUISITOR - Inkwizytor

 ITMW_STEINBRECHER - Oskard

 ITMW_KRIEGSHAMMER1 - Młot wojenny

 ITMW_KRIEGSHAMMER2 - Ciężki młot wojenny

ITMW_KRIEGSKEULE - Pałka bojowa

 ITMW_KRUMMSCHWERT - Kordelas

 ITMW_MEISTERDEGEN - Miecz mistrzowski

 ITMW_MORGENSTERN - Buława i łańcuch

ITMW_RUBINKLINGE - Rubinowe ostrze

 ITMW_RUNENSCHWERT - Miecz runiczny

ITMW_SCHLACHTAXT - Topór wojenny

 ITMW_SCHWERT1 - Dobry miecz

ITMW_SCHWERT2 - Długi miecz

ITMW_SCHWERT3 - Kiepski miecz półtoraręczny

 ITMW_SCHWERT4 - Dobry długi miecz

ITMW_SCHWERT5 - Dobry miecz półtoraręczny

ITMW_SHORTSWORD1 - Krótki miecz straży

ITMW_SHORTSWORD2 - Kiepski krótki miecz

 ITMW_SHORTSWORD3 - Krótki miecz

ITMW_SHORTSWORD4 - Wilczy kieł

ITMW_SHORTSWORD5 - Dobry krótki miecz

 ITMW_STREITKOLBEN - Buława

ITMW_STURMBRINGER - Ostrze Burzy

ITMW_ZWEIHAENDER1 - Lekki miecz dwuręczny

ITMW_ZWEIHAENDER2 - Miecz dwuręczny

ITMW_ZWEIHAENDER4 - Ciężki miecz dwuręczny

ITMW_BELIARWEAPON_RAVEN - SZPON BELIARA (nieaktywowany)

HOLY_HAMMER_MIS - Święty młot

BRONIE DYSTANSOWE:

ITRW_ARROW - Strzała

ITRW_BOLT - Bełt

ITRW_BOW_H_01 - Kościany łuk

 ITRW_BOW_H_02 - Łuk dębowy

 ITRW_BOW_H_03 - Łuk wojenny

 ITRW_BOW_H_04 - Smoczy łuk

 ITRW_BOW_L_01 - Krótki łuk

 ITRW_BOW_L_02 - Łuk wierzbowy

ITRW_BOW_L_03 - Łuk myśliwski

 ITRW_BOW_M_01 - Łuk kompozytowy

ITRW_BOW_M_02 - Łuk jesionowy

 ITRW_BOW_M_03 - Długi łuk

 ITRW_BOW_M_04 - Łuk bukowy

 ITRW_SLD_BOW - Łuk

 ITRW_CROSSBOW_H_01 - Ciężka kusza

 ITRW_CROSSBOW_H_02 - Kusza łowcy smoków

 ITRW_CROSSBOW_L_01 - Kusza myśliwska

ITRW_CROSSBOW_L_02 - Lekka kusza

 ITRW_CROSSBOW_M_01 - Kusza

 ITRW_CROSSBOW_M_02 - Kusza bojowa

 ITRW_DRAGOMIRSARMBRUST_MIS - Kusza Dragomira

 ITRW_MIL_CROSSBOW - Kusza

ZBROJE:

ARMOR - Worek pełen pancerzy

ITAR_XARDAS - Szata Mrocznej Magii

ITAR_KDW_H - Szata Maga Wody

ITAR_PAL_H - Pancerz Paladyna

ITAR_DJG_CRAWLER - Zbroja z pancerzy Pełzaczy

ITAR_DJG_H - Ciężki pancerz łowcy smoków

ITAR_DJG_BABE - Kobiecy pancerz łowcy smoków

ITAR_MIL_M - Ciężki pancerz straży

ITAR_SLD_H - Ciężki pancerz najemnika

ITAR_KDF_H - Ciężka szata ognia

ITAR_DEMENTOR - Mroczny płaszcz

RUNY:

ITRU_PALDESTROYEVIL - Zniszczenie zła (czar paladyna)

ITRU_PALFULLHEAL - Największe uleczenie (czar paladyna)

ITRU_SLEEP - Sen

ITRU_WINDFIST - Pięść wichru

ITRU_FIRERAIN - Deszcz ognia

ITRU_MASTEROFDISASTER - Święty pocisk

ITRU_MASSDEATH - Fala śmierci

ITRU_ARMYOFDAARKNESS - Armia ciemności

ITRU_SHRINK - Zmniejszenie potwora

ITRU_DEATHBALL - Śmiertelna kula

ZWOJE:

kody na zwoje są takie same, tylko zamiast ITRU jest ITSC

AMULETY:

ITAM_STRG_01 - Amulet siły

ITAM_DEX_01 - Amulet zręczności

ITAM_MANA_01 - Amulet Magii

ITAM_DEX_STRG_01 - Amulet mocy

ITAM_HP_MANA_01 - Amulet oświecenia

RÓŻNE:

ITAT_DRAGONBLOOD - Smocza krew

ITAT_UNDEADDRAGONSOULSTONE - Kamień duszy Smoka-ożywieńca

ITAT_DRAGONSCALE - Smocze łuski

ITMI_SWORDRAW - Surowa stal

ITMI_INNOSEYE_MIS - Oko Innosa

ITMI_RUNEBLANK - Pusta runa

ZWIERZĘTA:

DRAGON_SWAMP - bagienny smok

DRAGON_ROCK - kamienny smok

DRAGON_FIRE - ognisty smok

DRAGON_ICE - lodowy smok

SNAPPER - zębacz

WOLF - wilk

BLOODFLY - krwiopijca

RAZOR - brzytwiak

 

...na razie tyle, ale będzie więcej... ;-)

 

Masz pomysł na kod? Wyślij  swoją propozycję na gothic2nk@wp.pl !

 

STRONA GŁÓWNA

 

obrazek Noc Kruka ze strony www.gothic.phx.pl