Żeby uaktywnić wpisywanie kodów, należy w głównym trybie gry (czyli tam, gdzie się chodzi postacią) wpisać następującą komendę : B MARVIN B.
Po wykonaniu tej czynności uzyskasz dostęp do konsoli, w której wpisuje się kody. Uruchamia się ją klawiszem F2. Oto niektóre kody:
KODY OGÓLNE:
- w konsoli:
1. CHEAT FULL - uzdrawia postać
2. CHEAT GOD - nieśmiertelność
3. EDIT ABILITIES - otwiera menu, w którym możesz zmieniać parametry postaci. Z niego masz dostęp do innych podmenu, m.in. po wpisaniu attribute, protection lub name.
4. SET FBBOX - wyświetla kod NPC, potwora lub przedmiotu. Potem możesz ich wywołać, używając komendę "insert" (opis komendy "insert": patrz niżej)
5. GOTO CAMERA - postać przenosi się do miejsca, gdzie jest kamera (sterowanie kamerą : patrz niżej)
- po wpisaniu B MARVIN B
1. F8 - regeneracja życia i many. Po zregenerowaniu, postać wylatuje trochę do góry. Używając tego klawisza, można latać bardzo wysoko (lepiej przedtem zapisać grę :-).
2. F3 - przełącza grę z pełnego ekranu na okno i z powrotem
3. F6 - sterowanie kamerą
4. F4 - powrót do swojego ciała (po użyciu F6)
KODY NA TELEPORTY:
Każdy kod zaczyna się od słów : "goto waypoint" (bez cudzysłowów). Potem należy wpisać kod danego miejsca. Kody miejsc:
Waypointy na wyspie Khorinis (New World)
start - W pentagramie Xardasa
xardas - Przed wieżą Xardasa
lester - Obóz Lestera
city1 - Południowa brama miasta
city2 - Wschodnia brama miasta
kaserne - Koszary w mieście
markt - Targowisko
hafen - Port
ship - Statek paladynów
nw_waitfor_ship_01 - Przed statkiem paladynów
nw_city_hagen - Ratusz
kloster - Klasztor
altar - Kościół w Klasztorze
nw_pal_secretchamber - Ukryte komnaty w Klasztorze
taverne - Tawerna "Pod Martwą Harpią"
lighthause - Latarnia morska
troll - Czarny Troll
forest - Północny las
ritual - Słoneczny Krąg
stones - Kamienny Krąg
fp_magicgolem - Magiczny Golem
magecave - Jaskinia z runą, którą musisz zdobyć podczas próby ognia
levelchange - Przed wejściem do przełęczy
nw_pass_gate_02 - Za wejściem do przełęczy
sagitta - Jaskinia Sagitty
bigcross - Skrzyżowanie na majątku ziemskim
bigfarm - Farma Onara
bigmill - Wiatrak na południu Farmy Onara
sheep - Przy owcach Pepe, w lasku koło farmy onara
krypt - Krypta przy Farmie Onara
farm1 - Farma Lobarta
nw_littlestonehendge - Kamienny krąg przy Farmie Lobarta
farm2 - Farma Akila
farm3 - Farma Bengara
farm4 - Farma Sekoba
Waypointy w Górniczej Dolinie (Old World)
start - Droga przy Starej Kopalni
ow_spawn_bruder - Miejsce spotkania z Łowcami Smoków
oc_ebr_hall_center - Środek sali tronowej w Zamku
oc_mage_center - Pentagram w budynku Magów Ognia w zamku
oc_mage_lab_alchemy - Laboratorium alchemiczne w budynku Magów Ognia
ow_hoshpak_01 - Hosh-Pak
newmine - Kopalnia grupy Fajetha
ow_stand_jergan - Jergan
oc_count_01 - Engor
vorposten - Jaskinia z Łowcami Smoków
dt - Wieża z Demonami
swampdragon - Przed Bagiennym Smokiem
firedragon - Przed Ognistym Smokiem
rockdragon - Na moście przed Kamiennym Smokiem
icedragon - Przed jaskinią z Lodowym Smokiem
Waypointy na wyspie Irdorath:
ship - Statek
di_orkoberst - Hala z orkami
firedragon Ognisty Smok Feodaron
di_archol - Pan Cienia Archol
di_schwarzmagier - Czarny Mag
undeaddragon - Smok-ożywieniec
KODY NA PRZEDMIOTY I ZWIERZĘTA:
Każdy kod zaczyna się od słów : "insert" (bez cudzysłowów). Potem należy wpisać kod danej rzeczy. Kody rzeczy:
BRONIE DO WALKI W ZWARCIU:
ITMW_1H_BLESSED_01 - Kiepskie ostrze magiczne
ITMW_1H_ BLESSED _02 - Błogosławione ostrze magiczne
ITMW_1H_ BLESSED _03 - Gniew Innosa
ITWM_1H_COMMON_01 - Samodzielnie wykuty miecz
ITMW_1H_MIL_SWORD - Kiepski szeroki miecz
ITMW_1H_PAL_SWORD - Miecz paladyna
ITMW_1H_SLD_AXE - Kiepski tasak
ITMW_1H_SLD_SWORD - Kiepski miecz
ITMW_1H_SPECIAL_02 - Magiczny miecz półtoraręczny
ITMW_1H_SWORD_L_03 - Nóż na wilki
ITMW_1H_VLK_SWORD - Miecz
ITMW_2H_ORCAXE_01 - Lekki orkowy topór
ITMW_2H_ORCAXE_02 - Średni orkowy topór
ITMW_2H_ORCAXE_03 - Ciężki orkowy topór
ITMW_2H_ORCAXE_04 - Ogromny orkowy topór
ITMW_2H_ORCSWORD_01 - Jaszczurzy miecz
ITMW_2H_ORCSWORD_02 - Orkowy miecz wojenny
ITMW_2H_PAL_SWORD - Miecz dwuręczny paladyna
ITMW_2H_SLD_AXE - Kiepski topór bojowy
ITMW_2H_SLD_SWORD - Kiepski miecz dwuręczny
ITMW_2H_SPECIAL_02 - Ciężki magiczny miecz dwuręczny
ITMW_2H_SPECIAL_04 - Duże magiczne ostrze na smoki
ITMW_2H_SWORD_M_01 - Zardzewiały miecz dwuręczny
ITMW_DOPPELAXT - Wielki topór
ITMW_DOPPELAXT - Topór obosieczny
ITMW_ELBASTARDO - El Bastardo
ITMW_FOL TERAXT - Katowski topór
ITMW_HELLEBARDE -Halabarda
ITMW_INQUISITOR - Inkwizytor
ITMW_STEINBRECHER - Oskard
ITMW_KRIEGSHAMMER1 - Młot wojenny
ITMW_KRIEGSHAMMER2 - Ciężki młot wojenny
ITMW_KRIEGSKEULE - Pałka bojowa
ITMW_KRUMMSCHWERT - Kordelas
ITMW_MEISTERDEGEN - Miecz mistrzowski
ITMW_MORGENSTERN - Buława i łańcuch
ITMW_RUBINKLINGE - Rubinowe ostrze
ITMW_RUNENSCHWERT - Miecz runiczny
ITMW_SCHLACHTAXT - Topór wojenny
ITMW_SCHWERT1 - Dobry miecz
ITMW_SCHWERT2 - Długi miecz
ITMW_SCHWERT3 - Kiepski miecz półtoraręczny
ITMW_SCHWERT4 - Dobry długi miecz
ITMW_SCHWERT5 - Dobry miecz półtoraręczny
ITMW_SHORTSWORD1 - Krótki miecz straży
ITMW_SHORTSWORD2 - Kiepski krótki miecz
ITMW_SHORTSWORD3 - Krótki miecz
ITMW_SHORTSWORD4 - Wilczy kieł
ITMW_SHORTSWORD5 - Dobry krótki miecz
ITMW_STREITKOLBEN - Buława
ITMW_STURMBRINGER - Ostrze Burzy
ITMW_ZWEIHAENDER1 - Lekki miecz dwuręczny
ITMW_ZWEIHAENDER2 - Miecz dwuręczny
ITMW_ZWEIHAENDER4 - Ciężki miecz dwuręczny
ITMW_BELIARWEAPON_RAVEN - SZPON BELIARA (nieaktywowany)
HOLY_HAMMER_MIS - Święty młot
BRONIE DYSTANSOWE:
ITRW_ARROW - Strzała
ITRW_BOLT - Bełt
ITRW_BOW_H_01 - Kościany łuk
ITRW_BOW_H_02 - Łuk dębowy
ITRW_BOW_H_03 - Łuk wojenny
ITRW_BOW_H_04 - Smoczy łuk
ITRW_BOW_L_01 - Krótki łuk
ITRW_BOW_L_02 - Łuk wierzbowy
ITRW_BOW_L_03 - Łuk myśliwski
ITRW_BOW_M_01 - Łuk kompozytowy
ITRW_BOW_M_02 - Łuk jesionowy
ITRW_BOW_M_03 - Długi łuk
ITRW_BOW_M_04 - Łuk bukowy
ITRW_SLD_BOW - Łuk
ITRW_CROSSBOW_H_01 - Ciężka kusza
ITRW_CROSSBOW_H_02 - Kusza łowcy smoków
ITRW_CROSSBOW_L_01 - Kusza myśliwska
ITRW_CROSSBOW_L_02 - Lekka kusza
ITRW_CROSSBOW_M_01 - Kusza
ITRW_CROSSBOW_M_02 - Kusza bojowa
ITRW_DRAGOMIRSARMBRUST_MIS - Kusza Dragomira
ITRW_MIL_CROSSBOW - Kusza
ZBROJE:
ARMOR - Worek pełen pancerzy
ITAR_XARDAS - Szata Mrocznej Magii
ITAR_KDW_H - Szata Maga Wody
ITAR_PAL_H - Pancerz Paladyna
ITAR_DJG_CRAWLER - Zbroja z pancerzy Pełzaczy
ITAR_DJG_H - Ciężki pancerz łowcy smoków
ITAR_DJG_BABE - Kobiecy pancerz łowcy smoków
ITAR_MIL_M - Ciężki pancerz straży
ITAR_SLD_H - Ciężki pancerz najemnika
ITAR_KDF_H - Ciężka szata ognia
ITAR_DEMENTOR - Mroczny płaszcz
RUNY:
ITRU_PALDESTROYEVIL - Zniszczenie zła (czar paladyna)
ITRU_PALFULLHEAL - Największe uleczenie (czar paladyna)
ITRU_SLEEP - Sen
ITRU_WINDFIST - Pięść wichru
ITRU_FIRERAIN - Deszcz ognia
ITRU_MASTEROFDISASTER - Święty pocisk
ITRU_MASSDEATH - Fala śmierci
ITRU_ARMYOFDAARKNESS - Armia ciemności
ITRU_SHRINK - Zmniejszenie potwora
ITRU_DEATHBALL - Śmiertelna kula
ZWOJE:
kody na zwoje są takie same, tylko zamiast ITRU jest ITSC
AMULETY:
ITAM_STRG_01 - Amulet siły
ITAM_DEX_01 - Amulet zręczności
ITAM_MANA_01 - Amulet Magii
ITAM_DEX_STRG_01 - Amulet mocy
ITAM_HP_MANA_01 - Amulet oświecenia
RÓŻNE:
ITAT_DRAGONBLOOD - Smocza krew
ITAT_UNDEADDRAGONSOULSTONE - Kamień duszy Smoka-ożywieńca
ITAT_DRAGONSCALE - Smocze łuski
ITMI_SWORDRAW - Surowa stal
ITMI_INNOSEYE_MIS - Oko Innosa
ITMI_RUNEBLANK - Pusta runa
ZWIERZĘTA:
DRAGON_SWAMP - bagienny smok
DRAGON_ROCK - kamienny smok
DRAGON_FIRE - ognisty smok
DRAGON_ICE - lodowy smok
SNAPPER - zębacz
WOLF - wilk
BLOODFLY - krwiopijca
RAZOR - brzytwiak
...na razie tyle, ale będzie więcej... ;-)
Masz pomysł na kod? Wyślij swoją propozycję na gothic2nk@wp.pl !
obrazek Noc Kruka ze strony www.gothic.phx.pl